Subscribe

Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Sunday 7 September 2008

Solat Hajat Berjamaah

Pada hari Sabtu, 5 Ramadhan 1429H bersamaan dengan 6hb September 2008, sekitar jam 8.30 hingga 9.25 pagi, Solat Hajat berjamaah untuk para pelajar MB3, MA5 & Pra-U2 yang akan menduduki peperiksaan PMB, O-Level & A-Level telah diadakan di Dewan Serba Guna SMSA. Seterusnya selepas selesai Solat Hajat diselajurkan dengan membaca Surah Yassin beramai2 diketuai oleh Ustaz Hj Abdul Rahim bin Hj Ismail yang juga mengimami Solat Hajat pada pagi itu.
Ustaz Hj Abdul Rahim sdg membaca Surah al-Mulk sebelum memulakan Solat Hajat. Juga kelihatan Cikgu Hj Mohd Adenin, TP1, Cikgu Hj Muhd Rawi (Kaunselor) & Cikgu Ak Hj Reza Redzuan

Dr kiri; Cikgu Noridah, Cikgu Hjh Dyg Umikalshom, Cikgu Dk Mas Juleana (GK Pentadbiran) & Cikgu Khatijah (Pen GK 2 Akademik)
Ustaz Hj Abdul Rahim memberikan sedikit penerangan sebelum mengimami Solat Hajat
Sebahagian drpd para pelajar lelaki Pra-U2
Ibu bapa & penjaga juga turut hadir / Rosnah, Nuratiqah, Zuhaida, Nurul Hamizah & Raihani
Noorasimah, Dede Noorfaizah, Nurafizah & Rosnah / Nuur Ajeerah, Nurkhairunnisa & Noorema
Rita, Hasinah & CT Hanisah / sebahagian pelajar Pra-U2

Bapa & penjaga pelajar juga turut serta dalam acara ini
Norafidah / sebhg pelajar MB3 & MA5 di kawasan tepi dewan
antara MPP Pre-U1 yg bertugas / Membaca Surah Yassin beramai2
Bacaan Surah Yassin & Doa Selamat diketuai oleh Ustaz Hj Abdul Rahim
Ustazah Sarinah, Cikgu Mesra Adikesuma & Ustazah Hjh Sofiah
Cikgu Emisa (Pen GK 1 Pentadbiran), Cikgu Siti Radziah, Cikgu Azleffa & Cikgu Norazlinah

Acara seumpama ini sememangnya merupakan acara tahunan yang diselenggarakan oleh pihak sekolah melalui JPI SMSA. Salah satu modus operandinya ialah semata-mata untuk memohon hidayah, petunjuk, inayah Allah agar dipermudahkan para pelajar dalam menghadapi peperiksaan awam tersebut yang hanya tinggal sebulan sahaja lagi. Walau bagaimanapun terpulanglah kepada para pelajar sendiri untuk berusaha mendapatkan yang terbaik dalam peperiksaan itu nanti. Seperti mana kata pepatah usaha tangga kejayaan. Doa & Solat tanpa dibekalkan dengan usaha juga tidak akan berhasil, jadi teruskanlah berusaha disamping doa & solat supaya diberkatiNya & dilimpahkan rahmatNya seterusnya memperolehi kecemerlangan dalam peperiksaan untuk masa depan masing-masing jua. So keep on progressing (as what i've told my fellow students). Never lost hope, study the key to success.

mawardi 07092008 12.15pm

No comments:

The Author of Pena Ilham Minda

My photo
Kuala Belait, Brunei
Life has to go on... Life must be fulfilled with as many knowledge and skills as we can... And our life shall always be under the judgement of the Almighty, the One and Only, Allah subhanahu wata'ala and with the guidance of His prophet, Muhammad Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam...